სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||||||||||||||||||||||||||
სახელი და გვარი
|
ლალი
ქობულაძე
|
|||||||||||||||||||||||||
რაიონი
|
იმერეთი
|
|||||||||||||||||||||||||
სკოლა
|
სსიპ
ქალაქ ქუთაისის N40 საჯარო სკოლა
|
|||||||||||||||||||||||||
ქალაქი
|
ქუთაისი
|
|||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
150
|
|||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა პროფილი
|
1სსსმ
მოსწავლე, სკოლამდელი,
დაწყებითი, საშუალო და საბაზო საფეხურის მოსწავლეები.
|
|||||||||||||||||||||||||
თემის
მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||
თემის დასახელება : ,,ტყე
შეუნახე შვილებსა მამა ხარ, შენი ვალია!“
|
||||||||||||||||||||||||||
თემის აღწერა : ტყის, როგორც სიცოცხლისათვის აუცილებელი ერთ-ერთი პირობის მნიშვნელობა და ადამიანის ფაქტორი მის არსებობაში.
|
||||||||||||||||||||||||||
თემის შინაარსი:
პროექტში ჩართულია სკოლამდელი, დაწყებითი და საშუალო და საბაზო
საფეხურის მოსწავლეები, ამიტომაც საპროექტო სცენარს წარმოგიდგენთ საფეხურების
მიხედვით
1.სკოლამდელი აღზრდა
ა)მოსწავლეებისთვის დამზადდება პროგრამაში www.powtoon.com სარეკლამო კლიპი( პედაგოგები: ლალი ქობულაძე,
ინგა მეტონიძე), რომლის ნახვის შემდეგ მოსწავლეები მიღებულ შთაბეჭდილებებს
გადმოსცემენ ნახატების მეშვეობით.
ბ) სკოლამდელი დაწესებულების მოსწავლეები პედაგოგ ცისმარი ვარდოსანიძის
ინიციატივით მიიღებენ მონაწილეობას საზეიმო
კონცერტში, რომელიც გაიმართება პროექტის დასკვნით ეტაპზე, როცა მოსწავლეები,
პედაგოგები, მოწვეული სტუმრები დარგავენ ხეებს სკოლასა და მის
მიმდებარე ტერიტორიაზე.
2. დაწყებითი
საფეხური
ა) პირველი კლასი -პედაგოგი ლალი ქობულაძე წარმოადგენს სამოდელო
გაკვეთილს ,,მრავალფეროვანი ბუნება“
ბ) მეორე კლასი- პედაგოგი ნათია ჟორჟოლიანი წარმოადგენს პროექტს,,
ცნობილი ადამიანების მონაწილეობა გამწვანების აქციაში“ ამავე კლასის
მოსწავლეები, მუსიკის მასწავლებელ ქეთევან გედენიძის ხელმძღვანელობით წარმოადგენს
სიმღერას ,, ტყე შეუნახე შვილებსა მამა ხარ, შენი ვალია!“, რომელიც შესრულდება პროექტის
დასკვნით ეტაპზეც.
გ)მეოთხე კლასი -პედაგოგი ინგა მეტონიძე წარმოადგენს პროექტს ,, ტყე
და საქართველოს ნაკრძალები“
3. საშუალო საფეხური
ა) მეცხე კლასი- ქართული ენის პედაგოგი ბელა სვანიძე წარმოადგენს
პრეზენტაციას ,, ქართველი მწერლები და ბუნება“
ბ) მერვე კლასი- უცხო ენის პედაგოგი თამარ მეზურნიშვილი წარმოადგენს ლიტერატურულ
კომპოზიციას ,,ბუნება და ჩვენ“
4 .საბაზო საფეხური
მეთერთმეტე კლასი- გეოგრაფიის პედაგოგი შორენა გეგეჭკორი წარმოადგენს
პრეზენტაციას ,, ადამიანი და ბუნება“
|
||||||||||||||||||||||||||
პროექტის საზეიმო დახურვა
ა) კონცერტი სკოლის
ეზოში გამწვანების აქციის თანხლებით( ორგანიზატორები: ი. გედენიძე, ლ. ქობულაძე)
ბ) პროექტის
ანგარიშის პრეზენტაცია- სამოქალაქო განათლების ოთახში( პროექტის ხელმძღვანელი ლ.
ქობულაძე)
|
||||||||||||||||||||||||||
საგანი/საგნები ბუნებისმცოდნეობა ,გეოგრაფია ,მუსიკა, ქართული ენა და
ლიტერატურა, უცხო ენა.
|
||||||||||||||||||||||||||
დონე/კლასი , სკოლამდელი, დაწყებითი, საშუალო და საბაზო საფეხური . კლასები :პირველი, მეორე, მეოთხე, მერვე, მეცხრე, მეთერთმეტე.
|
||||||||||||||||||||||||||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||
16 .10.2014 წ.- 30.05 .2015 წ.
|
||||||||||||||||||||||||||
მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
სასწავლო რესურსი,
პრეზენტაციები, ბროშურა ,რომელიც დაურიგდება როგორც პროექტის მონაწილეებს, ისე
მოსახლეობას, სურათები, ნახატები, პროექტის ვებ-გვერდი, დაირგვება ხეები სკოლასა
და მიმდებარე ტერიტორიაზე. მოსწავლეებში ამაღლდება გარემოს დაცვითი კულტურა,
მათში ჩამოყალიბდება ბუნებისადმი მზრუნველი დამოკიდებულება.
|
||||||||||||||||||||||||||
თემის საფუძვლები
|
||||||||||||||||||||||||||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ბუნ.I. 5 მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები
ბუნ.1.1 მოსწავლეს შეუძლია გააცნობიეროს
შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში
ბუნ.I.2მოსწავლეს შეუძლია
აღწეროს ცოცხალი ორგანიზმები გარეგნული
ნიშნების მიხედვით
ბუნ.II.8. მოსწავლეს შეუძლია
გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
. აკვირდება ლოკალურ გარემოს, საუბრობს
ადამიანის საქმიანობით( მაგ., სკოლის და სახლის ეზო-მოვლა/გამწვანება) გამოწვეულ
ცვლილებებზე.
ბუნ.IV.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის
ელემენტალური წესების დაცვა.
. აგროვებს მონაცემებს განსხვავებული წყაროებიდან( მაგ. ფოტოები,
ილუსტრაციები, უშუალო დაკვირვება) და იკვლევს საკუთარ საარსებო გარემოში ადამიანთა საქმიანობას
წარსულში და დღეს მის გავლენას ბუნებრივ გარემოზე შედეგებს წარმოადგენს კოლაჟის
სახით
. იცავს ბუნებაში ცეცხლის მოხმარების წესებს( მაგ. კოცონისათვის
ადგილის სწორად შერჩევა და ჩაქრობა)
. იცავს ბუნებაში საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსების წესებს.
უცხ.ს.IV.16
მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ.ს.IV.18
მოსწავლეს შეუძლია მისთვის ნაცნობ თემაზე ლაპარაკი.
უცხ.ს. IV.27. მოსწავლეს შეუძლია
სასწავლო რესურსების გამოყენება წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად.
ქართ. IX.6
• მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარადგინოს სხვადასხვა თვალსაზრისი.
• მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემატურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა.
ქართ. IX.8
მოსწავლე მსჯელობს, იყენებს ციტატებს საინფორმაციო წყაროებიდან და მხატვრული ტექსტებიდან, სხვადასხვა ფაქტობრივ და სტატისტიკურ მონაცემებს.
ქართ. IX.12
• წერს თხზულებას კონკრეტული თემის ან საკითხის შესახებ. განიხილავს მხატვრულ ტექსტში გამოკვეთილ იდეებს, თხზავს ახალ თხზულებას.
გეო.XI. 3 მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი და
ანთროპოგენური ხასიათის გლობალურ პრობლემებზე მსჯელობა
. აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ
გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე, გამოთქვამს ვარაუდს
მათი შესაძლო განვითარების შესახებ. მსჯელობს გარემოსდაცვითი ცნობიერების და
ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს
|
||||||||||||||||||||||||||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვა
|
||||||||||||||||||||||||||
ზოგადი კითხვა:
|
როგორ ფიქრობთ , ბუნება მბრძანებელია?!
|
|||||||||||||||||||||||||
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||
ტესტი, კითხვარი,
კროსვორდი, დაკვირვების ცხრილი, აქციებში მონაწილეობა.
|
||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები,
რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
სკოლამდელი აღზრდა
საინფორმაციო ტექნოლოგიური საშუალებებით ინფორმაციის ვიზუალური
აღქმის, მოსმენის, გააზრების უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება.
დაწყებითი საფეხური
პირველი კლასი
ბუკის საშუალებით ინფორმაციის მიღება
მეორე კლასი
ინტერნეტით ინფორმაციის მოძიება
მეოთხე კლასი
ინფორმაციის მოძიება, პრეზენტაციის დამზადება
საშუალო საფეხური
მერვე კლასი
იციან კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენება, ამზადებენ პრეზენტაციას.
მეცხრე კლასი
იციან კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენება, ამზადებენ პრეზენტაციას
საბაზო საფეხური
მეთერთმეტე კლასი
იციან კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენება, ამზადებენ პრეზენტაციას
|
||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ
შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის
აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.( პროექტის მიმდინარეობისას აღვწერთ)
სკოლამდელი აღზრდა
დაწყებითი საფეხური
საშუალო საფეხური
საბაზო საფეხური
|
||||||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
||||||||||||||||||||||||||
სპეციალური საჭიროებები
|
სსსმ მოსწავლეს სპეციალური მასწავლებელი ინგა ბიბიჩიძე ეხმარება,
იყენებს შესაბამის თვალსაჩინოებას, აუდიო და ვიდეო მასალას.
|
|||||||||||||||||||||||||
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
||||||||||||||||||||||||||
ტექნოლოგია – ტექნიკა
(მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||||||||||||||||||||||||||
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
ტელევიზორი
|
|
||||||||||||||||||||||||
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||||||||||||||||||||||||||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
·
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია
|
მულტიმედია
|
|
||||||||||||||||||||||||
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები,
სასწავლო გზამკვლევები, ფოტოსურათები.
|
|||||||||||||||||||||||||
ინვენტარი/მასალები
|
ხის ნერგები
|
|||||||||||||||||||||||||
ინტერნეტ რესურსები
|
||||||||||||||||||||||||||
სხვა რესურსები
|
მოწვეული სტუმრები. მოსწავლეთა მშობლები, პედაგოგები
|
|||||||||||||||||||||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий